Barry Madlener is op 2 juli 2024 beëdigd als minister van Infrastructuur en Waterstaat namens de PVV. opwiemoetikstemmen.nl houdt bij wat de minister zegt, doet en bereikt.
130 kilometer per uur kansrijk op deze vier trajecten
In het kabinet (Schoof, PVV, VVD, NSC en BBB) is afgesproken dat de maximumsnelheid op de snelweg – daar waar dat kan – wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur. De afgelopen periode is gekeken op welke trajecten dit op korte termijn mogelijk is zonder dat daar extra maatregelen voor stikstofdepositie of geluid nodig zijn. Dat biedt de grootste kans op een snelle verhoging van de maximumsnelheid. De eerste uitkomsten daarvan heeft minister Madlener vandaag aan de Kamer gemeld.
Toegestane snelheid gebonden aan regels voor stikstof en geluid
De invoering van 130 kilometer per uur overdag op alle trajecten waar dit voor 2020 het geval was, is door de regels waaraan voldaan moet worden zoals voor stikstof en geluid niet realistisch. Wel zijn er nu een aantal trajecten in beeld waar zo snel mogelijk overdag tot een snelheidsverhoging naar 130 kilometer per uur kan worden overgegaan. Dit zijn trajecten waar nu ook in de avond en nacht al een maximumsnelheid geldt van 130 kilometer per uur en waar mogelijk geen extra maatregelen voor stikstof en geluid nodig zijn.
Trajecten kansrijk 130 kilometer per uur
De volgende trajecten zijn nu in beeld:
- A6 tussen aansluiting Lelystad Noord en de Ketelbrug;
- A7 Afsluitdijk tussen Stevinsluizen en de Lorentzsluizen;
- A7 tussen aansluiting Zuidbroek en de grens met Duitsland;
- A37 tussen knooppunt Holsloot en aansluiting Zwartemeer.
Op korte termijn 130 kilometer per uur nog niet zeker
Het is op dit moment nog niet zeker of op al deze 4 trajecten de maximumsnelheid op korte termijn verhoogd kan worden, daarvoor is meer onderzoek nodig.
Begin 2025 een verkeersbesluit
De eerste 4 kansrijke trajecten zijn in beeld. Het is de bedoeling om na verder onderzoek een definitief verkeersbesluit over deze trajecten te nemen. Het nu kiezen voor een beperkt aantal trajecten vergroot de kans dat er snel kan worden overgegaan tot een verhoging van de maximumsnelheid. Het streven is om begin 2025 een verkeersbesluit te nemen. Na de uitwerking van deze 4 trajecten worden meer trajecten onderzocht waar de maximumsnelheid verhoogd kan worden. Belangrijk is dat we voortgang blijven maken. Een gefaseerde aanpak is daarmee effectiever dan een grote uitrol van de maximumsnelheid over grote delen van Nederland.
Bron: Rijksoverheid.nl
Barry Madlener, minister van Infrastructuur en Waterstaat: wie is dat?
Madlener gaat in zijn sollicitatiebrief kort in op zijn affectie met de infrastructuur. ‘Autowegen, vaarwegen, luchthavens, zeehavens, allemaal voorwaarden voor welvaart en vrijheid. Als zoon van een echte havenman groeide ik op onder de rook van de haven van Rotterdam. Wij waren van huis uit trots op die haven, ook al hadden we er ook wel wat overlast van’, schrijft Madlener. Hij noemt de Nederlandse infrastructuur ‘de beste ter wereld’.
Of de binnenvaartsector die uitspraak van Madlener onderschrijft, valt te betwijfelen. De vaarwegen worden geteisterd door stremmingen. Zo liggen deze week sluis Sint Andries en de Wilhelminasluis eruit, waardoor schepen die van de Maas naar de Waal varen nu moeten omvaren via Weurt of de Dordtse Kil. Het lukt Rijkswaterstaat niet de vaarwegen te onderhouden, laat staan te verbeteren. Gepland onderhoud loopt vertraging op en verschillende projecten zijn op pauze gezet. ‘De kans op onverwachte stremmingen blijft hoog’, zo waarschuwde het afgelopen jaarverslag van Infrastructuur en Waterstaat.
Madlener ziet de uitdagingen ook, stelt hij in de brief. ‘Er zijn vele uitdagingen de komende jaren, zowel financieel als uitvoeringstechnisch en ook qua regeldruk, maar ik ben vereerd om hier samen met uw Kamer uitvoering aan te mogen geven.’ [bron]
Minister Barry Madlener namens PVV stelt zich voor
Carrière Barry Madlener
- 2 juli 2024 Benoeming Barry Madlener tot minister van Infrastructuur en Waterstaat van het kabinet-Schoof
-
Lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (PVV)
- 2006-2009 en 2012 – heden
- Woordvoerder Wonen, Infrastructuur en Waterstaat, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Pensioenen
Lid van het Europese Parlement, Delegatieleider (PVV)
- 2009-2012
- Lid van de Commissie Buitenlandse Zaken, Delegatie EU-Turkije
Gemeenteraadslid Rotterdam (Leefbaar Rotterdam)
- 2002-2007
Persvoorlichter Pim Fortuyn
- 2001-2002
Makelaar en taxateur
- 1994-2002
Opleiding:
Register Taxateur
- 2005
Makelaar in onroerende goederen
- 1994
Havo
Hobby:
Tuinieren
Bron: CV op TweedeKamer.nl
Madlener gemeenteraadslid Leefbaar Rotterdam
Madlener begon zijn politieke carrière in 2002 als gemeenteraadslid in Rotterdam voor Leefbaar Rotterdam, een lokale partij die destijds werd geleid door Pim Fortuyn. Fortuyn was een invloedrijke en controversiële politicus die bekend stond om zijn kritiek op de Nederlandse immigratie- en integratiebeleid. Madlener werd door Fortuyn geïnspireerd en raakte sterk betrokken bij het debat over immigratie en veiligheid.
De overstap naar de PVV door Barry Madlener
In 2006 maakte Barry Madlener de overstap naar de Partij voor de Vrijheid (PVV). De partij werd opgericht en geleid door Geert Wilders, die uit de VVD was gestapt. [bron] De PVV staat bekend om zijn kritische houding ten opzichte van de islam, de Europese Unie en immigratie. Madlener paste goed binnen deze partij vanwege zijn gedeelde opvattingen over deze onderwerpen. Hij werd in hetzelfde jaar verkozen tot lid van de Tweede Kamer.
In de Tweede Kamer hield Madlener zich voornamelijk bezig met onderwerpen zoals infrastructuur, milieu en Europese zaken. Zijn standpunten waren vaak scherp en hij schuwde het niet om zijn mening krachtig te uiten. Dit maakte hem tot een opvallende figuur in de Nederlandse politiek.
Barry Madlener in Europees Parlement
In 2009 werd Madlener gekozen als lid van het Europees Parlement (EP) namens de PVV. Hij diende in het EP van 2009 tot 2012. Tijdens zijn tijd in het Europees Parlement bleef hij kritisch over de Europese Unie en pleitte hij voor minder macht voor Brussel en meer soevereiniteit voor Nederland. Hij was een van de meest prominente gezichten van de PVV in Europa en gebruikte zijn positie om de partijstandpunten internationaal te verdedigen.
Terug naar de Tweede Kamer
Na zijn tijd in het Europees Parlement keerde Madlener terug naar de Nederlandse politiek. In 2012 werd hij opnieuw lid van de Tweede Kamer, waar hij zich bleef inzetten voor dezelfde onderwerpen. Hij sprak zich onder andere uit tegen de komst van nieuwe immigranten en pleitte voor strengere regels en maatregelen. Madlener was ook kritisch over de rol van Nederland binnen de Europese Unie en pleitte voor een referendum over het EU-lidmaatschap van Nederland.
Standpunten en Politieke Visie Barry Madlener
Barry Madlener is vooral bekend om zijn kritische houding ten opzichte van immigratie en de Europese Unie. Hij pleit voor een strenger immigratiebeleid, minder macht voor de EU en meer nationale soevereiniteit. Madlener is van mening dat Nederland zelf moet kunnen bepalen wie het land binnenkomt en welke wetten er worden ingevoerd, zonder te veel invloed van buitenaf.
opwiemoetikstemmen.nl houdt bij wat politieke partijen beloven, wat politici zeggen en wat politiek Den Haag daadwerkelijk doet. Zodat jij weet op wie je moet stemmen.
Reageren? Ja graag! Je e-mailadres wordt niet op de website geplaatst.
Reactie plaatsen
Reacties